Alla inlägg under januari 2013

Av tjuredabloggen - 29 januari 2013 22:04

Jag rankar Tisdagar som veckans tråkigaste dag. Måndagar är inte lika jobbiga i mitt tycke för då går man fortarande lite på helgens ångor och Onsdagar är ju såklart "lill-lördag" och en dag närmre helgen.

Kollade igenom Tv-tablån och såg att det var bygglov på 4an och Simpsons från tidigt 90-tal på tv6 (som jag givetvis har sett 4 gånger). Det är de två kanalerna jag tittar mest på, inte så underhållande om jag får säga det själv. Såg att bandy-vm gick på tv så jag tänkte ge det en chans. Sverige ställdes mot Vitryssland och det var oväntat underhållande. Slutresultat 28-1 till Sveriges favör. Många skulle anse att ojämna resultat är tråkiga men jag spelar mycket hellre en match där vi vinner med 7-0 än vinner med 2-1 i sista minuten. Kan ha att göra något med mina kassa nerver men tycker det är mer avlappnande. Om vi vinner med 28-1 någon match under säsongen återstår att se men det är mycket tveksamt. Tror inte vi har ett lag som "skitryssland" i serien. 

Imorgon kör vi spinning och så vill jag passa på att flagga med Premier League. Arsenal-Liverpool är mycket intressant men mina ögon kommer vila på Mancherster United- Southampon. Mycket trevligt med lite vardags PL. 

Väl mött! / Wayne "wazza" Rooney


Av tjuredabloggen - 26 januari 2013 22:56

Lördag och fotbollsabstinensen måste lösas.
Detta fick vi råda bot på genom att sätta oss i bilen ner mot Ronneby för att iaktta en träningsmatch mellan elitseriens ledare Hammarby IF och Vetlanda BK. Vi var itrustade med hemma brygd chokladmjölk och mintu i pet-flaska.Bandyfesten var ett faktum, tävlingar i halvlek och mycket värmande bandy under de båda halvlekarna. Hammarby slog lika många passningar inom laget under tjugo minuter som Vetlanda gjorde under hela matchen. Matchen slutade 5-4 till vårt kära Bajen och hemresan var således lättsam! Vi gjorde en spontan avstickare i Backaryd. Den ägde rum på pizzerian och där inmundigades två öl och en smakrik pastarätt, husets lasagne och en fläskfilé. Ölen var bryggd på samma spanska bryggeri som klassikern San Miguel. Besöket får fyra getingar. Kan varmt rekommenderas!
Vad gäller träningen igår! Det är för undertecknad förbannat kul att se så mkt folk under en träning en fredagskväll i januari!! Har vi så mycket folk på "tråkiga" träningar i januari, hur kommer det se ut framåt våren?
Nu kör vi stenhårt så kommer vi göra en riktigt bra säsong! Det kommer bli kul som satan att spela med Åby iår! Det ska vi alla inblandade se till!
Lördag kväll och många är inne i dimman, glöm inte köra ett litet pass imon. Även om det innebär att köra en ensamseglare Lind!!
Väl mött framöver!

Av tjuredabloggen - 25 januari 2013 23:22

Ikväll fick fredagsmyset vänta då det var dags för träning. Denna gången i simhallen eller "Aquamera" som det heter.

Återigen mycket folk trotts endel återbud så det var mycket bra. Jag var nog inte den enda som underskattande simning som träning, Jag dök i kaxigt och krålade första 25 meterna sen tänkte jag att det här håller fan inte. Tänkte även på de idioterna som har simmat hela Engelskakanalen hade nog hellre kört ryskroulette än utsatt mig för det.Och handen på hjärtat så slant foten ner vid ett par tillfällen i bassängen. Men jag själv tyckte att det var väldigt kul och varierande träning, något som vi inte kört innan. Men det var inte slut efter 25 längder utan därefter väntade äventyrsbadet som var en moralhöjare och gav ökad lagstämning, den obligatoriska klunsen i bubbelpoolen förlorades denna gången av Adam men hade tur i oturen då 5an var avstängd. 

Jag hoppas att ni gör det mesta ni kan utav helgen och njut av ledigheten för snart är det måndag igen.. Väl mött / Wilfred Zaha

Av tjuredabloggen - 23 januari 2013 21:39

Nu förstår jag varför Lance Armstrong dopade sig när han cyklade.. Det var sjukt jobbigt men det betyder att det gav något. Det kommer se ut som jag tappade tvålen i duschen på min gångstil imorgon med det är det värt!

Kul att det är så bra uppslutning! 20 pers + Stridh som var på fel IK.. hoppas han fick ett ordentligt pass i benen också.

Fortsätter vi vara mycket folk ända fram till slutet på September kommer det bli jävligt roligt alltså! Kvalitén på träningarna kommer öka och det hjälper Jens att lägga upp träningarna bättre, mycket bra!

Innan spinningen var jag hemma hos Jens och la märke till hur hans telefon gick varm om frågor när träningen började och sånt. All info ska finnas på Facebook så slipper Jens få gråa hår som 23 åring. 

Om någon undrar hur det gick för bandylaget så slutade matchen 3-3, svinkallt då spelet inte värmde något särskilt heller, 15 minus är för kallt för att stå och titta. Tur att man håller på med rätt idrott.

Detta var allt för denna gången, kötta de 2 sista dagarna sen tar vi helg! Syns på Fredag gott folk / Scholes

Av tjuredabloggen - 21 januari 2013 15:57

Drar ni djupa suckar och hatar hela världen när ni kliver upp på morgonen?.

Tycker ni att snön och minus grader kan fara åt helvete?

Det gör iallafall jag.. Men hur gör man då för att få tankarna på annat håll fram till våren?

Jag delar upp tiden likt en hockey match i 3 perioder, alltså 3 höjdpunker fram tills våren. För mig är dessa höjdpunkter följande..


1) Champions League, Februari är det dags igen för CL, och vilka matcher det bjuds på redan i åttondelen. Bayern-Arsenal och Milan-Barca i alla ära men det stora tungviktsmatchen är ju såklart emelan Manchester United - Real Madrid. Lyckas United få en kryss borta på Bernabeu så har dom alla förutsättningar att gå vidare. Dock ska man passa sig för Reals omställningsspel, inte en Lind hänger med Ronaldo och Di Mariá.


2) Träninslägret den 13 april. Behöver jag säga något mer?  Vi har födelsedagsbarn ,billig bärs och bra lagkänsla. Mina förhoppningar är på topp!


3) Seriepremiär.. Första matchen är alltid viktig, både för moralen och tabellen. Inget lag ska få komma till Åbyvallen och tro att dom ska kunna hämta lätta poäng. Tror vi blir riktigt svårslagna i vår borg.

Fidde J fixar ny skiva till uppvärmingen och det är klaart.


Detta var mina 3 perioder fram till våren, hoppas snön försvinner och plusgraderna börjar ticka uppåt så snabbt som möjligt. Vill även passa på att säga att det är väldigt kul att se att jag har många läsare! 64 Unika på 2 dagar! Det gick mig motviation att höja klassen på inläggen. Väl mött! / Sir Alex


Av tjuredabloggen - 18 januari 2013 09:46

Tja tja bloggen! Nu är det fredag med allt vad det innebär. För vissa innebär det party med sen efterfest, för andra kan det innebära en tupplur i tvsoffan efter en omgång tacos.. Hursomhelst är det inte fredag som är spännande den a helgen, inte heller lördag utan återigen är det supersöndag med premier League! Tottenham tar emot Manchester United på white hart lane, ett United som inte har förlorat sen norwich i november. Förra gången lagen möttes knep spurs alla 3 pinnar borta på old trafford. Vi kan vänta oss en revansch suget United med Rooney tillbaka! Mitt tips 2-3. Nästa match är det London derby, Chealse-Arsenal. Bägge lagen har hackat lite i ligan på senaste så bägge lagen är sugna att ta full pott mot rivalen. Ska bli spännande att se Cazorla mot Hazard matchen i matchen, även Wenger (gåsen) mot Benitez (fat spanish waiter) Mitt tipps 2-2. Ska ni lägga era sista januari stålar på att tippa så tycker ni jag ni ska gardera med att bägge lagen gör mål, brukar ge generösa 1.50 Det var allt för nu trevlig helg! / busbyboy90

Av tjuredabloggen - 17 januari 2013 17:21

Ja hur börjar man en blogg? Kom inte på något bra svar på det utan ska börja med att berätta vad den går ut på.

Jag har tänkt att bloggen skulle handla om allt som har med vårat lag att göra men även allt som har med fotboll att göra, kanske även andra grejer men vi får se hur det blir. Såg precis att den inte rättar stavfel så det får ni nog leva med. Jag ska försöka axla nummer 15 Jangviks gamla blogg och det är ett par stora skor att fylla ut må jag säga.

Men det kan vara lite skön läsning när ni sitter och gör nr2 på jobbet eller har en tid över ifrån frugan vad vet jag. Hoppas ni blir nöjda.




Tänka börja med att kika lite på dem lagen som vi har preliminärt i serien, vad som kan vänta oss. Vi har fått några nya lag men även ett par som vi har stångats mot flera gånger tidigare.

Jag börjar med några av dem tidigare vi mött.


Araby: Ja vad ska man säga om dem, helt omöjligt att säga vilket lag dom har. Känns alltid som dom har 20 nya spelare varje går men ändå så piskar vi dem. Ingen har väl glömt 10-0 segern hemma för ett par år sedan.


Tolg: Tar vi inte 6 pinnar mot Tolg iår vet jag inte vad jag gör. Våra bittra rivaler som vi alltid på något sätt har svårt för. Har hört från mina källor att dom har fått in endel nyförvärv men inget som vi ska vara rädda för.Jag tippar på slakt i sommar.


Lammhult: Förra årets debutanter i 6an, ett såkallat blåbärsgäng men vem vet kanske blir dem vassare iår. Skulle dock tippa på 6 pinnar mot dem också..


FC Moheda: Samma som med Lammhult var dem nya förra året. Inget snack här egentligen, här ska vi ha fullpott med vårt slagkraftiga lag.


Bors if: Åkte ner från 5an förra året med endast 1 pinne. Ser ut att vara ett rutinerat lag, fårse hur dom kan mäta sig med vår tiki taka.


Dörarp: Har vi egentligen mött innan, tyckte inte dem var så vassa men man ska aldrig underskatta sina motståndare såhär tidigt på säsongen.


Dardania: Suck.. Ett nysvenskt lag som vi aldrig spelat emot innan kunde inte göra så mycket research på dem. Första som kom upp på deras sida var "Viti 2012 është viti i parë që organizohet turneu i futbollit ”Dardania Cup”

Sen kom jag in på en annan sida och där stod det att dom vann sin serie i div6 Borås. Väldigt luddigt men det ska bli spännande.


Horda: Har vi också haft våra duster emot. Dem skrämmer mig något vidare,kan ha fått in lite nytt blod men ska inte vara några problem.


Hånger if: Vet ingenting om Hånger, dem spelade i div6 värnamo förra året. Kan tänka mig att det är ett köttar gäng resten får vi se när det är matchdags.



Som jag ser det så är vi solklara favoriter, det gäller dock inte att underskatta vårat motstånd och vara 100 % taggade inför varje match. Med Jens hårda försäsong och all talang som vi alla bestitter så kommer detta bli hur roligt som helst. 


Detta var mitt första inlägg,fårse hur ofta jag uppdaterar för nu på försäsongen är det inte så spännande. Kanske blir något referat efter träningsmatcherna. Väl mött! / Cantona




Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Tjuredabloggen
yttrandefrihet på riktigt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards