Direktlänk till inlägg 21 februari 2013

Premiär

Av tjuredabloggen - 21 februari 2013 23:07

Yttrande och tryckfriheten är 2 av 4 grundlagar vi har i Sverige, Det innebär att jag får skriva och säga vad jag vill så länge jag inte kränker någon. Och jag tror att majoriteten av er väntade er massa skämt om motståndarna men så är inte fallet. Jag kommer verken håna någon för utseende,vikt och ursprung för det är under vår värdighet. Visst kan man tycka att folk är idioter som gör fula efterslängar eller kapar en bakifrån, och det är väldigt svårt att bara skaka av sig. Men en kille i laget är mästare på just detta. Jag pratar om Fredrik Lind, under mina 7-8 år som jag har fått spela med honom så har jag aldrig hört honom säga negativa saker om verken med eller motsperlare. Kanske domarn någon gång men även solen har sina fläckar. Det är nog därför han är vår lagkapten. Han är en förebild på planen och jag tycker det är honom vi ska ta efter. Men matchen då? 


Det såg ut som vi hade spelat ihop oss hela vintern, ett överraskande lugn i spelet och bra rörelse. Första målet kom från Victor när bollen hittade fram till honom. 1-1 kom bara en liten stund senare då deras snabba anfallare var framme och kunde peta in bollen.

2-1 återigen Victor men ni får ursäkta att jag inte minns målet så bra, satt ju på andra sidan så det var inte lätt att se!

3-1 däremot slog Oskar in på straff som så många gånger förr. Säkerheten själv! 

4-1 målet var kvällens snyggaste då Vicktor återigen nöp till, denna gången chippade han över målvakten som var långt ute.

Sen därefter kunde CH sätta 5-1 när deras försvar spel slutade spela.

Tråkiga scener i slutet av matchen då stämningen hettades till och kapningar och fula komentarer uppstod.

Vilken resulterade i 2 röda kort för Araby.


När vi möter Araby i serien vill jag se samma resultat (gärna mer mål i vår fördel) men också att vi ska koncetrera oss på vårt spel och strunta i motståndarna och domarens beslut. Ge dom ett hån flin istället för en negativ kommentar, tro mig det svider mycket mer! Det är A och O som erfaren retsticka.

Vi hade även besök på läktarn av Åby och Vipers spelaren Johan Roos som precis hade nyktrat till efter vilda fester vad jag har förstått. Han var riktigt spelsugen sa han och längtar tills plastbandyn är över så han kan börja trilla boll med oss. Hampus Westerlund var också där men han var inte så sugen så inget nytt där.

Nu ska jag sova. Känner att det blev ett luddigt inlägg men ni får ta det.


Alltså 5-1 seger idag 7-1 om jag hade varit med.... Där kom skämtet! Må väl och ses i Malmö! Resten av laget kan kolla på bra recept till träningslägret. MVH Nani

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tjuredabloggen - 1 april 2013 20:39

En tidig morgon på APA och en lite småkylig annandagpåsk stod vi inför andra omgången i Smålandscupen.  Vi visste att det skulle bli tufft och det var egentligen ingen snack. Jag minns första gången vi mötte SUF. Då var laget mer ostrukturerat än...

Av tjuredabloggen - 30 mars 2013 01:12

Vi möter nya lag och jag ser inget lag som kan hota oss iår, vi har spetskompetens i truppen samt att i ledarstabben har vi ett bra gäng som kan leda oss till seger....

Av tjuredabloggen - 30 mars 2013 01:12

Vi möter nya lag och jag ser inget lag som kan hota oss iår, vi har spetskompetens i truppen samt att i ledarstabben har vi ett bra gäng som kan leda oss till seger....

Av tjuredabloggen - 26 mars 2013 10:25

Innan vi ska ta del spelarprofilen vill jag passa på att tipsa om en podcast. Det finns massa podcasts på Itunes och jag lyssnar på endel men det finns en som jag verkligen gillar som handlar om fotboll. Den heter fotbollslotteriet och varje vecka gå...

Av tjuredabloggen - 25 mars 2013 18:04

Börjar med en ursäkt för sent referat. Lind spände ögonen i mig på gymet och sa att jag skulle hem och uppdatera så vem vågar säga emot han?.   Det var dags för derby mot Tolg. Det kändes i luften att det inte var en vanlig träningsmatch, det var...

Presentation

Tjuredabloggen
yttrandefrihet på riktigt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards