Direktlänk till inlägg 11 mars 2013

Inget som värmde på teleborg

Av tjuredabloggen - 11 mars 2013 19:47

Känner inte direkt att inspirationen flödar efter helgens match mot Växjö bk´s juniorer. Det var en kall eftermiddag på teleborg och det kändes svårt att hitta tagget fast Lind och Jens försökte få igång laget så gott dom kunde.

Matchen började väldigt stirrigt från vår sida, vi låg inte på rätt sida och vi kollade på och väntade att någon annan skulle ta jobbet. Men ändå kunde vi leda med 1-0 i halvtidsvilan efter Vedran var fri från mittplan. Väldigt kyligt av Vedran med så mycket tid att tänka och ändå sätta dit den.

I pausen snackade vi om att få upp tempot och hitta snabbt in i matchen och det funkade i ca 15 minuter. Först kom 2-0 målet signerat Viktor efter en smör pass från min högerfot. Om Vedran och Viktors mål var snygga så var nog Daniels mål matchens snyggaste. Vi fick hörna från höger och vi testade "klumpen" och det gav utdelning direkt. Bollen låg lös i straffområdet och en BK spelare fick inte undan den bättre än att Daniel kunde smälla dit den på halvvolley upp i taget likt Steven Gerrard. Daniel verkar trivas som offensiv mittfältare. En position jag aldrig kunnat gissat att han ville testa men jag tycker han gör det med bravur. 

Det såg ut som vi hade matchen i en liten ask. Benen kändes lättare än på hela matchen och jag tänkte att vi kommer få in ett par bollar till men så hände det. Niklas som var en gigant matchen igenom fick känningar i knäet och var tvungen till byte. Jag hoppas att det inte är allvarligt och att han kan fortsätta i målet MED sitt knäskydd.

Konsekvenserna var inte bättre utan jag hoppade frivilligt in i buren. Kan ju säga att jag trodde att jag skulle göra det bättre och släppte in 2 billiga mål men what to do? Jag är ingen målvakt och ska nog aldrig mer ställa mig om det verkligen inte behövs.

3-3 blev slutresultatet och vi har inte mycket positivt att ta med oss mer än att vi fortfarande inte har förlorat sen inann midsommar om jag inte har fel?

Nu jävlar ta vi nya tag och visa Jens och Peter att vi kan rulla boll. Jag vill se så många som möjligt på träningen på Onsdag också!. Det är Rottne på lördag. Min gamla klubb och frågan om jag ska fira om jag gör mål? - Självklart ska springa till eventuella bortafans likt Adebayor och fira. -/ Andersson-son-son

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tjuredabloggen - 1 april 2013 20:39

En tidig morgon på APA och en lite småkylig annandagpåsk stod vi inför andra omgången i Smålandscupen.  Vi visste att det skulle bli tufft och det var egentligen ingen snack. Jag minns första gången vi mötte SUF. Då var laget mer ostrukturerat än...

Av tjuredabloggen - 30 mars 2013 01:12

Vi möter nya lag och jag ser inget lag som kan hota oss iår, vi har spetskompetens i truppen samt att i ledarstabben har vi ett bra gäng som kan leda oss till seger....

Av tjuredabloggen - 30 mars 2013 01:12

Vi möter nya lag och jag ser inget lag som kan hota oss iår, vi har spetskompetens i truppen samt att i ledarstabben har vi ett bra gäng som kan leda oss till seger....

Av tjuredabloggen - 26 mars 2013 10:25

Innan vi ska ta del spelarprofilen vill jag passa på att tipsa om en podcast. Det finns massa podcasts på Itunes och jag lyssnar på endel men det finns en som jag verkligen gillar som handlar om fotboll. Den heter fotbollslotteriet och varje vecka gå...

Av tjuredabloggen - 25 mars 2013 18:04

Börjar med en ursäkt för sent referat. Lind spände ögonen i mig på gymet och sa att jag skulle hem och uppdatera så vem vågar säga emot han?.   Det var dags för derby mot Tolg. Det kändes i luften att det inte var en vanlig träningsmatch, det var...

Presentation

Tjuredabloggen
yttrandefrihet på riktigt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards