Direktlänk till inlägg 1 april 2013

Sista lektionen på Araby

Av tjuredabloggen - 1 april 2013 20:39

En tidig morgon på APA och en lite småkylig annandagpåsk stod vi inför andra omgången i Smålandscupen. 

Vi visste att det skulle bli tufft och det var egentligen ingen snack.

Jag minns första gången vi mötte SUF. Då var laget mer ostrukturerat än Somalias lands ekonomiplan men nu har dom nytt lag och och väldigt skickliga spelare. Från att inte veta hur man kastar ett inkast till ett effektivt rörelsemönster runt hela planen. 4-0 slutade matchen och jag känner inte samma bitterhet som efter andra förluster. Vi ska möta bättre lag på försäsongen och det gjorde vi idag. Jag tror att SUF vinner div5 iår, iallafall topp 3. 

Det ska bli kul att se hur Tolg står emot dessa duktiga afrikaner. Inga namn men jag tror att Tolgs högerback får dricka vatten och äta pasta en vecka innan så han är redo för en riktig åktur.

Nu ska vi visa Jens att vi kan rulla boll på onsdag då vi ska krossa Rejbans drömmar att ta sig vidare ur gruppen.

Det var allt för mig den här gången. tjo

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tjuredabloggen - 30 mars 2013 01:12

Vi möter nya lag och jag ser inget lag som kan hota oss iår, vi har spetskompetens i truppen samt att i ledarstabben har vi ett bra gäng som kan leda oss till seger....

Av tjuredabloggen - 30 mars 2013 01:12

Vi möter nya lag och jag ser inget lag som kan hota oss iår, vi har spetskompetens i truppen samt att i ledarstabben har vi ett bra gäng som kan leda oss till seger....

Av tjuredabloggen - 26 mars 2013 10:25

Innan vi ska ta del spelarprofilen vill jag passa på att tipsa om en podcast. Det finns massa podcasts på Itunes och jag lyssnar på endel men det finns en som jag verkligen gillar som handlar om fotboll. Den heter fotbollslotteriet och varje vecka gå...

Av tjuredabloggen - 25 mars 2013 18:04

Börjar med en ursäkt för sent referat. Lind spände ögonen i mig på gymet och sa att jag skulle hem och uppdatera så vem vågar säga emot han?.   Det var dags för derby mot Tolg. Det kändes i luften att det inte var en vanlig träningsmatch, det var...

Av tjuredabloggen - 20 mars 2013 19:49

Man ser nästan alltid fram emot något. Men saker man ser fram emot kan tillexempel vara lunchrasten på jobbet eller helgen. Men saknad är något mycket starkare,något man inte har varit en del av på en lång tid. Idag när jag gick utanför dörren svor...

Presentation

Tjuredabloggen
yttrandefrihet på riktigt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards