Direktlänk till inlägg 12 februari 2013

Fotboll i största allmänhet.

Av tjuredabloggen - 12 februari 2013 20:41

Den gamla Liverpool legendaren Bill Shankly sa en gång "Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that." 

Och ibland stämmer det in väldigt bra. För mig har vissa helger varit förstörda när vi förlorat på fredagskvällen.

Vid vinst så läser jag alltid smålandsposten och kollar tabell och analyserar. Vid förlust så låter jag bara tidskriften ligga och ruttna. Samma sak för mig när Manchester United spelar. Vid vinst så läser jag på forum, om spelarbetyg och kollar sportextra och letar efter kommentarer om matchen. Men vid förlust så skiter jag i allting rent ut sagt. 

Men vad är det som gör att man blir så arg? Det enkla svaret är väl att ingen tycker om att förlora, och visst det köper jag. Men om Manchester United förlorar så berör det egentligen inte mig, personligen förlorar jag ju inte på det eller hur?. Men själva tanken om eventuella glåpord på jobbet för man har varit mallig över sitt lag är blytung. Samma sak med vårt lag som man har stoltserat med inför vänner i olika umgängesgrupper. Man vill visa att man är störst bäst och vackrast och går det dåligt så skäms man lite.

Fotboll är den bästa "leken" som har uppfunnits och just orden lek eller spel är det många som har användt mot mig när jag har öppet visat min ilska över fotboll. "Men Hampus, lugna dig det är bara ett spel" Jo tjena..

Jag vet om att jag har lätt att bli arg på planen om det inte går som jag har tänkt mig men det innefattar bara några sekunder. Efter man har lämnat planen eller stängt av tvn efter match så fortsätter vardagen som vanligt.

Men det är som jag brukar säga passion före division. Peace! /7

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tjuredabloggen - 1 april 2013 20:39

En tidig morgon på APA och en lite småkylig annandagpåsk stod vi inför andra omgången i Smålandscupen.  Vi visste att det skulle bli tufft och det var egentligen ingen snack. Jag minns första gången vi mötte SUF. Då var laget mer ostrukturerat än...

Av tjuredabloggen - 30 mars 2013 01:12

Vi möter nya lag och jag ser inget lag som kan hota oss iår, vi har spetskompetens i truppen samt att i ledarstabben har vi ett bra gäng som kan leda oss till seger....

Av tjuredabloggen - 30 mars 2013 01:12

Vi möter nya lag och jag ser inget lag som kan hota oss iår, vi har spetskompetens i truppen samt att i ledarstabben har vi ett bra gäng som kan leda oss till seger....

Av tjuredabloggen - 26 mars 2013 10:25

Innan vi ska ta del spelarprofilen vill jag passa på att tipsa om en podcast. Det finns massa podcasts på Itunes och jag lyssnar på endel men det finns en som jag verkligen gillar som handlar om fotboll. Den heter fotbollslotteriet och varje vecka gå...

Av tjuredabloggen - 25 mars 2013 18:04

Börjar med en ursäkt för sent referat. Lind spände ögonen i mig på gymet och sa att jag skulle hem och uppdatera så vem vågar säga emot han?.   Det var dags för derby mot Tolg. Det kändes i luften att det inte var en vanlig träningsmatch, det var...

Presentation

Tjuredabloggen
yttrandefrihet på riktigt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards